Een gedegen strategie geldt als basis om bedrijfsdoelstellingen te behalen. Dit geldt voor het inzetten van online media, voor verandertrajecten, en voor de hele transitie naar een social business. Die basis moet stevig zijn, en moet medewerkers genoeg handvatten en vertrouwen geven.
Strategie ontwikkeling
Bij het ontwikkelen van een strategie worden de volgende stappen doorlopen:
• Analyse
• Interne verhalen verzamelen
• Praktisch stappenplan maken
Door zowel de theoretische onderbouwing (analyse) als de beleving van medewerkers en/of klanten als basis te nemen voor de strategie voorkom je problemen in een later stadium en is het makkelijker draagvlak te creëren voor de stratgie bij zowel medewerkers als management. De noodzaak van een nieuwe of gewijzigde strategie is dan duidelijk en iedereen kan zich herkennen in het strategisch plan.
Hulp bij visie- en strategiebepaling
Een strategie van A tot Z vorm geven vinden we het allerleukst. Maar misschien heb je ons alleen nodig om een grondige analyse te maken, of om de verhalen van medewerkers te verzamelen (soms praat het makkelijker met iemand van buitenaf). Zoek je alleen iemand die een theorie om kan zetten naar een uitvoerbaar plan? We kunnen de strategie in zijn geheel maken, een aantal stappen uitvoeren of adviseren bij het opstellen van een strategie of visie.
Wil je meer weten? Klik dan op de verschillende stappen voor meer informatie. Of neem contact met ons op om te horen welke toegevoegde waarde we jou kunnen bieden.
|