HomeOver onsSocial BusinessSociale mediaCommunity managementBasismarketing MKBBlogBlog archief
Interim Intelligence
De basis voor social business
Verandermanagement
Strategie
Analyse
Verhalen verzamelen
Stappenplan opzetten
Stappenplan opzetten

Stappenplan

In een stappenplan maak je concreet welke stappen er ondernomen moeten worden, welke doelstellingen daarmee behaald dienen te worden en op welke termijn. Een stappenplan kan gemaakt worden voor de uitvoering van een strategie, maar het kan ook een contentkalender zijn, waarin je vastlegt wanneer er wat gecommuniceerd moet worden via welke kanalen. Een stappenplan moet medewerkers handvatten en vertrouwen geven. Het maakt het inzichtelijk wat er precies gedaan moet worden, welk tijdspad wordt gehanteerd en wie welke verantwoordelijkheden heeft. 

Subdoelstellingen

Naast de uiteindelijke doelstellingen worden in het stappenplan genoeg subdoelen gedefinieerd. Zo kan de vooruitgang gemeten worden en kan er –indien nodig-  bijgestuurd worden. Door naast lange termijn doelstellingen ook korte termijn doelstellingen te benoemen zorg je ervoor dat medewerkers successen kunnen behalen (en vieren). Zo blijven medewerkers gemotiveerd en betrokken tijdens het traject naar de lange termijn doelstellingen. 

Wil je meer weten over het opstellen van een praktisch stappenplan? Neem
contact met ons op.