HomeOver onsSocial BusinessSociale mediaCommunity managementBasismarketing MKBBlogBlog archief
Interim Intelligence
De basis voor social business
Social media strategie
Social media beleid
Handleiding social media strategie en beleid (PDF)
Workshops, trainingen, coaching
Social media strategie
Een social media strategie moet medewerkers inzicht geven in het belang en het nut van sociale media. Vaak worden sociale media ingezet voor een specifiek, op zichzelf staand doel. In het ergste geval is het aanwezig zijn op sociale media een doelstelling op zich. Hiermee wordt voorbij gegaan aan het feit dat sociale media slechts een middel zijn om de organisatiedoelstellingen te behalen.

Het effectief inzetten van sociale media begint met een duidelijke strategie. De strategie moet antwoord kunnen geven op de volgende vragen:

  •  Waarom moeten we iets met sociale media? (onderzoek en analyse)

  •  Hoe pakken we dat aan? (stappenplan en (sub) doelstellingen)

  •  Wat gaan we doen op sociale media? (kanalen en content)

De doelstellingen en initiatieven die geformuleerd worden in een social media strategie moeten altijd gerelateerd zijn aan de missie en visie van de organisatie. Het nut van sociale media is op die manier veel makkelijker uit te leggen aan medewerkers, maar ook aan het management en stakeholders.

Meer weten over strategie?
Lees er meer over op onze site of download gratis onze handleiding sociale media strategie en beleid (opent in pdf). Hulp nodig bij het bepalen van je social media strategie? Bekijk onze diensten of neem contact op.